vägar

jag förstår inte, varför livet måste vara hårt.
varför man väljer vägar man senare får ångra fast man vet om det.
varför man ska bli sårad och såra.
varför det inte alltid finns en rätt väg.
varför man ska få lida.
jag har lärt mig nu, räcker det inte ?
jag antar att det finns mer jag ska lära..
det finns inte alltid en utväg, man får ibland göra en själv.
när smärtan blir för stor får man leva på den korta lyckan.
när man inte finner nån trygghet då lever man på drömmarna.
det ger oss ett hopp om att det kanske kommer, sen...
och att planera är att ha kontroll.
för endel. för mig. inte för dig.
för mig är det att veta att det ska bli, att det finns någonting där borta.
det är inte att stressa eller att inte leva i nuet.
att tvinga sig själv till svåra saker är nått jag ofta gör.
ofrivilligt tvingar jag mig själv, smärtsamt.
jag vet inte vad som är rätt eller fel längre, jag får hoppas.
hoppas på att vägen leder rätt, fast den är svår.
jag trodde på kärlek, det var det jag levde på.
nu vet jag inte längre, den har hittils bara gjort mig ont i slutänden.
jag trodde på evig kärlek, nu tror jag inte att kärleken finns.
jag hoppas på någonting bra... på lycka.




» jenny

:( <3333

2010-08-08 // 20:14:34

Tack för din röst:D Vinnaren är nu utsedd!

2010-08-08 // 21:15:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback