världen

ibland hatar jag alla
varenda en
jag förstår inte hur man kan vara kantig
hur man kan vara formad
när det egentligen inte finns några gränser
inga rätt och inga fel
bara olika sätt att se
varför väljer folk att inte se alla
ibland har jag förståelse
för att det är som det är
men inte när jag får ont av det
när någon väljer att inte höra
att inte se och inte känna
varför gör man så ?
varför ser  man inte ?
.
ibland älskar jag alla
varenda en
för att alla har något speciellt
alla är unika på sitt sätt
för att folk ser och hör
för att folk låter sig själva känna
låter sig själv ha en själ
och öppnar sitt skal
för att andra kan ge mig ett leende
för att andra kan få mig att skratta
att må bra och att leva
ibland kan jag blunda och njuta
av allt det underbara vackra
.
ni får tolka det här hur ni vill, det är inte negativt och inte positivt bara sant.




» sakki

(y)

2010-10-03 // 23:04:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback