KÄRLEK

hur ska man någonsin kunna känna sig säker, känna sig trygg. när vi aldrig någonsin kan veta någonting till hundra procent säkerhet.
jag har sökt efter det så länge, just den där känslan. då man inte oroar sig över någonting. då man vet.
men man vet aldrig, aldrig när det gäller någon annan. knappt när det gäller sig själv. man kan hoppas, tro eller bestämma sig men känslorna är ingenting vi kan styra.
kärlek är vackert, det finaste som finns. men också det värsta, mest smärtsamma och opålitliga.
en känsla kan vara en idag och en annan imorgon. jag tror att mycket handlar om att bestämma sig, det är bara då man kan veta. löften kan inte byggas på känslor utan på vilja.
jag vill och därför har jag bestämt mig, och därför vet jag. ingenting ska någonsin spela någon roll för jag vill nu, och jag vill alltid vilja. föralltid. därför kan jag lova, därför kan jag kämpa, därför har jag lovat och därför kommer jag alltid att kämpa. för kärlek är vackert, underbart och det absolut bästa som finns. och du är min kärlek.





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback