28 veckor

Idag har 28 veckor gått och nu är det bara 12 veckor kvar :)

Barnet är ca. 37 cm långt, pojkar väger ofta mer än flickor. Storleken på magen är väldigt individuell, bara för att du har en stor mage behöver inte barnet vara särskilt stort. Barnet kan fortfarande röra sig fritt och slå kullerbyttor i mammas mage en tid till.

Taget från vardguiden.se och pocketboken Gravid för första gången

 

Jag börjar känna mig tung och klumpig, barnet sparkar på revbenen nu och det känns väldigt obehagligt :p Att bara vända sig i sängen är krångligt haha.. jag börjar få lite svårt att andas när jag ligger och så också, det känns inte så himla kul men det får man ta! Vår bebis är livlig så sparkar är det inte dåligt utav :p Nu börjar det sakta men säkert dra igång med allt fix här hemma också.. spjälsäng, barnstol och lite kläder är på plats. Snart ska vi köpa vagn, skötbord, bärsele osv. Om prick en vecka är det dags för besök hos barnmorskan igen, förhoppningsvis får vi reda på när nästa ultraljud är då också :) då kanske vi kan se om det är en pojke eller flicka vi väntar!





Få en bigmama mage NUUU xd Inte för att den är liten direkt men xd

2012-06-13 // 15:47:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback