29 veckor

Nu är barnet ca. 38 cm långt och väger runt 1.5 kg. Barnets hjärna utvecklas och växer. För att få plats veckar den ihop sig allt mer och bildar dess karakteristiska vindlingar och flikar. Barnets lungor är nästan helt utvecklade och det övar på andningsrörelser genom att höja och sänka bröstkorgen. Många mammor säger att om barnet rörde sig mycket i magen är det aktivt även utanför.

 

Idag var jag hos barnmorskan och mätte magen osv. sist vi mätte låg jag över genomsnittet på tillväxtkurvan.. nu låg jag under. Jag fick en tid för att mäta igen om en vecka och en ultraljudstid redan imorgon för att titta till så att det ser bra ut med bebisen. Att magen inte växt så mycket behöver inte betyda att något är fel, det kan tex vara så att den växte väldigt snabbt innan förra mätningen och att det nu lugnat sig igen. Det ska bli väldigt skönt att få titta till lillen imorn iaf och förhoppningsvis kanske jag kan se vad det är för en liten där inne :) Alla andra tester var bra! Nu ska jag verkligen försöka äta mycket mer än jag gjort hittils för det behövs nog och så får vi hoppas att det går åt rätt håll. Förutom att jag är lite orolig över detta nu så är allt bra med mig, jag börjar bli tröttare och bebisen blir starkare och därmed sparkarna men det är ju bara positivt.





Din rör sig väl ganska mycket ? :D hoppas det stämmer !

2012-06-20 // 23:15:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback