inte bara en dans på rosor

god morgon! gick iofs upp för några timmar sen men ändå.. idag känns inte som en bra dag. mitt knö gör fortfarande bajsont, jag har ångest över massor med saker och har huvudvärk sen igår kväll :/ jag längtar så himla mycket till sommaren men samtidigt inte.
konstigt (eller kanske inte) nog har jag väldigt mycket ångest över min kropp just nu.. det är nog egentligen vanligare än man tror bara det att man ska vara så himla glad och nöjd osv så man inte ofta vill prata om det. jag är gravid och min mage ska växa och det är mer än okej att bli stor. jag SKA ju liksom bli det! ändå har jag ångest hela tiden.. mitt huvud har inte riktigt förstått att det ska vara såhär, att det är okej. den tänker att jag blir fet och ful ist för att det är bra och fint. jag har panik över att lägga på mig en massa extra kilon och jag har sån jävla ångest över att brösten blir större..
nu låter jag som världens hemskaste människa i mångas öron gissar jag på men såhär är det för mig och jag tror faktiskt inte jag är den enda som känner/känt såhär i sin graviditet. speciellt inte bland dom unga. tror inte det hade varit såhär om det var en annan årstid  men jag kommer liksom vara höggravid i sommar xd en sak säger jag bara.. om jag får ett till barn någon gång så tänker jag pricka in det till den kallare delen av året haha.
nu är man inställd som inför alla somrar på att man ska slimma ner sig och bli strandfin men nehedå, jag ska åt andra hållet! blir helt fel i huvudet och jag får iaf mycket ångest, fast jag egentligen inte borde ha det. det är underbart att vara gravid men det har sina onda sidor också tyvärr. vill absolut inte skrämma någon nu haha men jag tycker att det är viktigt att man delar med sig av det "dåliga" också, för det finns ju där. allt är inte bara en dans på rosor :)


jag tänker positivt iaf.. nästa sommar, då jävlar ;D




bebis mage är det finaste som finns ! :)

2012-05-08 // 18:56:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback