diabetes

kollade precis nyss på oprah winfrey show och dom hade ett helt program om bara diabetes, "the wake up call". det var verkligen det, har aldrig sätt diabetes på det sättet som det egentligen är. vem som helst kan få det och det är inte alls svårt i det samhälle vi lever i, och att det är så farligt som det faktiskt är.
extremt många dör av det, hela tiden. extremt många har det och extremt många har det utan att änns veta om det.
jag har aldrig riktigt tagit det så allvarligt som det faktiskt är, jag vart så chockad och rädd när jag såg programet och dom förklarade precis vad som händer när man äter socker och anledningen till att man får diabetes. i vissa fall är ju risken större pga ärfta gener osv men verkligen vem som helst kan få det och det är så sjukt enkelt.
men också så löjligt enkelt att undvika, så tänk på det alla!
socker är gott men farligt :o en burk läsk om dagen ökar chansen med runt 80%.
det är ingen ofarlig sjukdom som man bara botar, det finns många olika diabetes och alla går inte att bota och det är en utdragen men väldigt farlig sjukdom.
nu kände jag mig jätte konstig men kände bara att jag verkligen var tvungen att skriva om det, man får ju göra vad man kan haha.




Som jag alltid sagt... Ias kommer få det ! -_-

2010-08-03 // 14:24:42

Men tex man kan få 1an den värsta elr va man ska säga, genom att man har varit sjuk ofta och basiller i kroppen osv. 1an får man inte ifall man är fet de är 2an och då behöver man bara ta piller och äta rätt osv. 1an är mer liksom Jag har 1an och ja tar 6sprutor per dag osv.

2010-08-06 // 21:06:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback