you'll never win without a fight

idag valde jag att inte tro på horoskopen, jag brukar inte tro dom men det är intressant att se om något stämmer men idag valde jag att inte göra mer än att läsa dom.
idag är jag i skolan, det är jobbigt men det känns bra. det är en av de dagar då jag vart borta mycket och när jag kommer tillbaka får allt slängt i ansiktet på samma gång. alla uppgifter och allt jag missat, på samma gång.
idag är en sån dag då jag direkt när jag kom in i klassrummet tog upp min almenacka och fyllde den tomma veckan och nästa också. bara för att känna att jag har någon slags koll på mitt liv, vilket jag ändå inte har. men att ha nedskrivet vad som ska och måste göras ger mig någon slags känsla av att jag kanske kanske kommer få det gjort. eftersom jag är värdelös och kommer ingenting bli gjort ändå, det vet jag och alla andra. men jag kan väl försöka, som jag också alltid gjort. eller har jag egentligen någonsin gjort det ?
idag är en sån dag då jag inte vet hur jag mår, en sån dag då jag vill försvinna under marken och vänta på att mitt liv ska stå still, för det är precis vad jag gör. jag står still och mitt liv springer hela tiden längre och längre ifrån mig. jag lever ett liv jag inte hör till, ett där jag inte passar in. men när jag ändå är här så måste jag ta vara på mina möjligheter. dom kommer inte igen, jag måste leva i nuet. även om det inte är möjligt.

damian marley kommer till hultsfred, det får mig att vilja åka dit. gud, om du finns så ge mig pengar.

ta mig härifrån ?

du kan ta min ork, du äger den
viljan är min
solen värmer mig inte
ingenting lyser upp min väg
men viljan är min





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback