latinska ordspråk

jag ska ju tattuera mig så snart jag kan och bestämt mig för vad!
funderar starkt på ett latinskt ordspråk som betyder nått för mig eller så.. här är några jag funderar på.
vilket gillar ni bäst ? någon favorit ?? dom i fetstil är liiite extra favoriter hos mig men vill gärna höra era åsikter :)
och gärna om ni har några förslag på vart den ska sitta ? :D
puss!

.

Ad astra per aspera eller Per aspera ad astra -- "Till stjärnorna genom svårigheter"


Alis volat propriis -- "Hon/han/den/det flyger med egna vingar"


Carpe Diem -- "Fånga dagen" (Njut av dagen)


Futurum nobis est -- "Framtiden är vår"


Hic et nunc--"Här och nu"


Liberae sunt nostrae cogitationes -- "Våra tankar är fria"


Tempus fugit-- "Tiden flyr"


Viam inveniam aut faciam -- "Jag ska finna vägen eller skapa den"





» kelly

Alis volat propriis tycker jag va fint, Carpe diem är så vanligt liksom.... :) <3

2010-09-28 // 19:43:35

första, carpe diem är så vanligt, alla har de överallt.

2010-09-28 // 21:01:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback