37 veckor

Igår gick jag in i v.38. Vi bara väntar nu, mina nerver är på helspänn hela tiden vilket gör mig väldigt lättirriterad och trött.. jag har fortfarande massor jag vill hinna fixa här hemma, allt för bebisen är fixat men massor nytt ska köpas till hemmet och planen är ju att hinna med det innan bebis kommer. Jag vill ha ett helt klart fint hem nu när vi ska bli en familj :p det fattas fortfarande saker och väggarna är rätt tomma. När pengarna kommer blir det en tripp till ikea så får vi bara hoppas att bebis inte hunnit komma då. Bf är ju 4/9 men man vet ju aldrig..
 
Vikten är oftast mer än 3 kg. Barnet räknas som fullgånget och många föder i den här veckan. Det är barnet själv som bestämmer när det är dags att födas. Forskningar visar att graviditetslängden finns programmerad i arvsanlaget. Det är nedärvt från dig och din partner och har bestämts efter vad som är en normal graviditetslängd i just ert fall. Är inte bb-väskan packad än är det hög tid att packa och låta den stå klar inför förlossningen.
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback