På rosa moln

Ikväll lägger jag mig med en underbar känsla i kroppen. En känsla av att jag kan klara allt, att livet är vackert och jag är så lycklig. Man kan välja hur man ser på livet, vill jag må bra så kan jag det. Det är jag som väljer hur jag vill se på livet, vill jag tycka att allt är skit eller vill jag se det från en ljus sida och ha ett leende på läpparna? Självklart finns det jobbiga stunder och dom måste man också låta sig själv ha för att sen samla ihop nya krafter och vara lycklig. Jag älskar inte allt i livet men jag försöker att vända allt positivt. Jag vill vara glad och då kan jag vara det också, jag väljer ju faktiskt själv hur jag tycker och tänker. Vill jag verkligen lägga min energi på att bli arg och irriterad över små saker eller vill jag rycka på axlarna och fnissa åt hur knäppt det kan bli ibland.. Jag väljer att fnissa åt livets små brister och fortsätta le. Koncentrera mig på det som gör mig lycklig, allt det fina i livet.. Stort som smått. Men jag låter självklart mig själv känna, en känsla är aldrig fel. Dina känslor är din sanning, det ska inte sopas bort. Men ofta när jag tänker efter och positivt om saken så känns saken inte så dålig längre och det är underbart. Jag har kontrollen, jag bestämmer! Mitt nyårslöfte ska bli att bli världsbäst på det här :) för jag kan!





Men det är fan svårt o leva o tänka så i det här samhället & den här världen... Man kan inte skaka av sig allt heller, man måste ta vissa konsekvenser & man måste ibland vara hård & möta saker den hårda vägen, däremot kan man se på det positivt ändå.. Vene vad jag skrivit nu riktigt men aja xd :)

2013-01-01 // 17:24:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback