30 veckor

Nu går jag in vecka 31.. att komma förbi 30 veckor var ganska betydelsefullt för mig , nu är det liksom bara slutet kvar. Det känns alltmer verkligt nu, nu börjar allt fix på riktigt och jag börjar verkligen känna att snart är det dags. Jag vill få iordning hemmet ordentligt innan och så är det ju allt man ska köpa, det känns jätte kul men samtidigt stressigt och lite läskigt! Det som bekymrar mig nu är ju också såklart att bebisen är så liten.. men efter att jag fick veta det så har jag verkligen tagit tag i min kost. Jag ser till att jag äter alla mål ordentligt och lite där till, huvudsaken nu är att lillen växer till sig.
Lillens byrålåda är snart helt proppad med kläder och det känns riktigt skönt, vi har så mycket fint jag längtar till att få klä på den lille skroten :D
 
 
Barnet är nu 39 cm långt och väger 1,6 kg (min lille vägde 1,1kg för ungefär en vecka sen..). Barnet börjar lägga på sig underhudsfett och huden är mer rosa än röd. Många barn har redan nu hår på huvudet som kan ha växt upp till 2 cm.
Taget ur Gravid för första gången och från vardguiden.se




» Misha

Hjälp, magen är jättestor! <3 Darling, har du Skype..? Känner att jag måste få prata med din syster och dig ju och höra hur allt står till med er!

2012-06-28 // 04:11:32

Nu är magen megabajs ju ;D jag kommer ta på den superman dräkt direkt när den kommer ut ur magen ;D hahahah mohahahha

2012-06-29 // 15:39:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback