31 veckor

Idag går jag in i vecka 32. Tiden flyger iväg och jag börjar känna mig stressad.. det är så himla mycket kvar att köpa och fixa! Men det hinns med, det är ju två hela månader kvar. Jag tycker iaf att magen växt på mig nu och imorn får vi se om lillen växt någonting. Då är det dags för ett till ultraljud med mätning o sådär, jag hoppas det blir ett positivt besök.  Jag har börjat längta så himla mycket efter att bli av med den här magen nu haha.. kunna ha vanliga kläder, sätta igång och träna bort allt fläsk och så är jag faktiskt himla partysugen! Inte för att jag kommer festa på ett bra tag sen ändå men möjligheten kommer iaf att finnas. Två månader kvar!!! :p
Barnet är ca. 42 cm och väger runt 1,7 kg. Barnet ska gå upp ungefär 2 kg de resterande åtta veckorna. Barnet är starkare och kan ge dig rejäla kickar. Nu kommer den stora magens tid, du behöver mer vila, mat och dryck för att orka och för att barnet ska kunna växa ordentligt. Hjärnan fortsätter att växa och utvecklas, man vet att barn vid den här tiden har aktivitet i hjärtnan både när det sover och är vaket.Om det betyder att det drömmer har man däremot inte kunnat påvisa. Barnets lungot förbereder sig för den riktiga andningen och kroppens viktiga organ och nervsystem fininställs.
ur Gravid för första gången





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback