sulky ?

Jag tänkte köpa en sulky, det blir så klumpigt med kombivagnen när man är i affärer, på stan, spårvagn osv. Därför vill jag ha en mindre, smidig vagn som får plats och är lätt att fälla ihop in i bilen men ändå är bekväm till vardags. Jag vill att Alicia ska kunna sova i vagnen om det skulle ske, att vagnen är i bra kvalite och bakväm att köra. Jag har tittat runt lite och hittade Beemoo sulky shopper, den är en året-runt-vagn vilket känns viktigt för snart är det vinter och snö och vi alla vet ju hur det kan bli med små hjul i snö och blask.. hopplöst! Så det är en ganska avgörande del. Den har justerbart handtag, något vi behöver då vi alltid har olika på vagnen vi har nu. Jimmy vill ha lägre och jag högre, det skiljer bara nån centimeter på oss men det är väl en smaksak. Stor korg under, väldigt positivt! Stor suflett(går att fälla ut mer än på bilden), sväng och låsbara framhjul också positivt.
Jag undrar om någon har erfarenhet av den här vagnen ? Vad är bra/dåligt ? Snälla om nån som vet läser det här, kommenteraaaa :p Eller har ni någon annan vagn att rekomendera ? det är så svårt att bestämma vagn och speciellt när man vet typ ingenting... men det lutar åt den här, den är på extrapris nu också så den blev billig. Dessutom tycker jag att den är rätt snygg :)
 
 




Jätte snygg ju! :)

2013-10-23 // 15:21:33
» Jenny

Köpte du den? Vad tycker du? Är den bra? Rymlig? Stabil? Funderar på exakt lika, står mellan shopper eller beemoos mini jogger.. berätta:)

Svar: Vi köpte babytravel bangkok, den är i samma typ av modell. Vi är supernöjda med den, ingen vagn att köra i djup snö i men vilken vagn är det då... haha. Plusen är korgen som är stor och rymlig, får plats med allt och lite till. Väldigt lätt att köra och svänga, man tar sig lätt fram på trånga ytor också. Mugghållare, smart oavsett årstid då man kan lägga annat smått där också. Fullt liggläge, super bra då barnen ofta somnar oväntat i vagnen. Sufletten är jätte bra, lätt att justera och stadig. Vagnen är väldigt lätt att fälla ihop och tar inte mycket plats. Det enda minuset jag kan komma på är väl att handtaget inte är ställbart men det väger resten upp för och att den inte är bra i snö är inget jag förväntade mig av en sulky :)
Desireé

2013-12-29 // 03:39:30

jag tycker att köpa den vagnen men min pojke är stor och jag vet inte om beemoo har så mycket plats
vad dumt att man kan inte kolla på butik men den finns bara på jolly room

Svar: Rekomenderar babytravel bangkok, läs mer om mitt omdöme i den andra kommentaren med "Jenny" :)
Desireé

2014-01-10 // 13:54:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback